۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۰۴

امیر خبر داد؛

ورود کمیسیون اصل نود مجلس به زیان‌سازی در بانک‌های خصوصی

ورود کمیسیون اصل نود مجلس به زیان‌سازی در بانک‌های خصوصی

عضو کمیسیون اصل نود مجلس با اشاره به عزم مجلس برای پیگیری وضعیت بانک‌ها، گفت: در کمیته اقتصادی کمیسیون اصل نود، موضوع زیان‌سازی در برخی بانک‌های خصوصی را بررسی خواهیم کرد.

محمد امیر، عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به ضرورت توجه بیشتر بر عملکرد بانک‌های خصوصی، اظهار کرد: در دوره های گذشته، برخی از موسسات اعتباری دچار ورشکستگی و به دنبال آن ضرر مردم شدند که این ضرر از جیب دولت جبران شد.

وی افزود: وضعیت فعلی بانک‌ها نیز به گونه‌ای است که نتوانستیم بانکداری اسلامی را در کشور پیاده کنیم و حتی کپی‌برداری نیز از بانک های موفق دنیا نداشتیم تا بر اساس مسیر و قوانین و برنامه ریزی آن‌ها کار را پیش ببریم. علاوه بر این، فرماندهی واحدی درباره مدیریت و قوانین بانکی وجود ندارد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس تصریح کرد: با توجه به اینکه برخی از بانک ها تحت مدیریت بانک مرکزی، برخی زیر نظر وزیر اقتصاد و حتی وزیر رفاه هستند، این تداخل برنامه و فرماندهی و اقدامات بخشنامه ای در خیلی از بانک ها به خصوص بانک های خصوصی، عملاً باعث افزایش ضرردهی آنها شده است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس باید وضعیت بانک‌ها را به دقت بررسی کند تا قوانین درست، منطقی و شفافی به تصویب رسیده و مانع ضرر و زیان بانک ها و سهامداران آن شود.

امیر همچنین گفت: وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی نیز باید به موضوع زیان سازی برخی از مدیران بانک‌های خصوصی ورود کنند، چون اینجا بحث حق الناس مطرح است. همچنین انتظار می‌رود مدیریت بانک های خصوصی زیان ده به مدیران باسابقه و با برنامه داده شود تا تجربه تلخ گذشته تکرار نشود.

وی با بیان اینکه مجلس حتماً وضعیت بانک‌ها را پیگیری می کند، گفت: در کمیته اقتصادی کمیسیون اصل نود مجلس موضوع زیان‌سازی برخی از بانک های خصوصی و وضعیت این بانک‌ها را بررسی خواهیم کرد کما اینکه هفته گذشته نیز جلسه‌ای در کمیسیون اصل نود با رئیس کل بانک مرکزی در خصوص یک موضوع مهم بانکی برگزار شد و فرزین توضیحاتی درباره پرداخت وام های ازدواج و فرزندآوری داد، چرا که روند پرداخت باعث نارضایتی مردم شده و باید این مشکل رفع شود.

کد خبر 6240304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • NP AE ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۸
      0 0
      چرا نباید سیستم بانکداری مثل کشورهای توسعه یافته شود !؟ نمی توانند قادر نیستند یا اینکه عده ای جهت منفعت در این سیستم بانکداری دلشون نمیخواد بانکداری اسلامی مشابه با کشورهای اسلامی توسعه یافته ایجاد بشه به جای بانک خصوصی ، با مانع تراشی سعی می شود بانک اسلامی سالمی در کشور ایجاد نشه !؟؟